Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

REKLAMA
Prawo jazdy dla najmłodszych kierowców

Poradnik prawny

Prawo jazdy dla najmłodszych kierowców

Rok 2013 to czas dużych zmian zarówno dla najmłodszych kierowców jak i dla tych, którzy dopiero starać się będą o prawo jazdy
Jak wydostać pieniądze z OFE

Poradnik prawny

Jak wydostać pieniądze z OFE

Nawet gdy nie doczekamy emerytury, prawo do zgromadzonych pieniędzy będzie przysługiwać naszym bliskim
Jak znaleźć pracę: gdzie szukać, CV, rozmowa kwalifikacyjna

Poradnik prawny

Jak znaleźć pracę: gdzie szukać, CV, rozmowa kwalifikacyjna

Poradnik jest podsumowaniem rad kilkudziesięciu rekruterów i menedżerów HR
Jak zabezpieczyć majątek w konkubinacie

Poradnik prawny

Jak zabezpieczyć majątek w konkubinacie

Jakie regulacje pozwalają partnerom na zawarcie umowy zabezpieczającej ich prawa do majątku wspólnego
O czym warto wiedzieć kupując mieszkanie

Poradnik prawny

O czym warto wiedzieć kupując mieszkanie

Poradnik "Rz" dla przyszłych właścicieli
Jak uniknąć zapłaty podatku sprzedając nieruchomość

Poradnik prawny

Jak uniknąć zapłaty podatku sprzedając nieruchomość

Aby nie dzielić się z fiskusem zyskami z handlu nieruchomościami, trzeba wstrzymać się ze sprzedażą przez pięć lat

Zamówienia publiczne

Jakie załączniki należy wskazać w dokumentacji postępowania

Sławomir Wikariak 02-03-2011, ostatnia aktualizacja 02-03-2011 03:35

W protokole ZP-PN zamawiający powinien wymienić wszystkie dokumenty związane z przetargiem, jego przygotowaniem i zawarciem umowy

- Co powinno znaleźć się w pkt 20 protokołu druku ZP-PN. W rozporządzeniu o protokole jest definicja „protokołu” (w § 1 ust. 2), ale i sama ustawa prawo zamówień publicznych definiuje to pojęcie w art. 96.

Czy zatem załącznikami do protokołu są tylko te dokumenty, które wynikają z samej treści druku ZP-PN (np. dokument powołujący komisję przetargową, dowód zamieszczenia ogłoszenia w biuletynie) czy też wskazane w art. 96 ust. 2 prawa zamówień publicznych (np. specyfikacja, pytania do specyfikacji i odpowiedzi, wezwania do uzupełnie-nia dokumentów itp.) – pyta czytelnik.

Obowiązujące od 11 grudnia 2010 r. rozporządzenie prezesa Rady Ministrów w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (DzU z 2010 r. nr 223, poz. 1458) zmieniło zasady dokumentowania przetargów i wprowadziło nowe wzory protokołów.

Ten, o którym pisze czytelnik, to nowy wzór protokołu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego (załącznik nr 1 do rozporządzenia). W pkt 20 nakazuje wymienić załączniki do protokołu.

O odpowiedź na pytanie czytelnika poprosiliśmy Rafała Jędrzejewskiego, dyrektora Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych.

– W pkt 20 druku ZP-PN zamawiający powinien wymienić wszystkie dokumenty związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, jego przygotowaniem oraz zawarciem umowy o zamówienie publiczne – otrzymaliśmy odpowiedź.

„Stanowisko to znajduje uzasadnienie w świetle przepisu art. 96 ust. 2 pzp., który zawiera otwarty katalog załączników do protokołu, wymieniając wśród nich m.in. inne dokumenty i informacje składane przez zamawiającego i wykonawców oraz paragrafu 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie protokołu, stosownie do którego protokół ten zawiera także informacje dotyczące czynności poprzedzających wszczęcie oraz wykonywanych po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

W związku z powyższym, załącznikami do protokołu postępowania są wszystkie dokumenty związane z przebiegiem tego postępowania, od momentu rozpoczęcia jego przygotowania przez zamawiającego do momentu zawarcia umowy o zamówienie publiczne, zarówno:

- przywołane w treści wzoru protokołu (dotyczące m.in. szacowania wartości zamówienia, publikacji ogłoszenia, powołania komisji przetargowej),

- wymienione przykładowo w art. 96 ust. 2 (m.in. oferty, opinie biegłych, umowa),

- jak również inne nie wymienione wprost w ww. przepisie (tj. specyfikacja istotnych warunków zamówienia, zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej, zawiadomienie o terminie zawarcia umowy itp.).

W praktyce w omawianej części wzoru protokołu, zamawiający powinien wymienić wszystkie dokumenty zebrane w prowadzonej przez niego »dokumentacji« postępowania w sprawie udzielenia konkretnego zamówienia publicznego.

Rozwiązanie to może służyć zorientowaniu się co do kompletności dokumentacji danego postępowania oraz szybkiemu odnalezieniu przez zainteresowane osoby potrzebnych dokumentów związanych z określonym postępowaniem” – wyjaśnia w przesłanym „Rz” komentarzu Rafał Jędrzejewski.

Czytaj więcej w serwisach:

DOBRA FIRMA » Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków

SAMORZĄD » Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków

Przeczytaj więcej o:  protokół , przetargi , załączniki , Zamówienia publiczne , ZP-PN

Rzeczpospolita
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Prawo dla Ciebie

Odmowa przyznania prawa użytkowania wieczystego gruntu może nastąpić na podstawie innych kryteriów niż wymienione w dekrecie Bieruta z 1945 r.

Prawo w firmie

Dodatkowy dzień wolny udzielany zatrudnionym od poniedziałku do piątku obniża ich wymiar czasu pracy o osiem godzin, a ponadto gwarantuje minimalną liczbę dni bez zadań.

Prawnicy

Ogłoszenie rankingu kancelarii prawniczych „Rzeczpospolitej” filmowała latająca kamera umieszczona na dronie

Samorząd

Jeżeli rząd chce nakładać na samorządy nowe zadania z dziedziny bezpieczeństwa, to powinien określić standardy i je wycenić – mówią samorządowcy.

Sfera budżetowa

Ministerialny pracownik powinien zapłacić za błędy w legislacji - uważa Irena Lipowicz, Rzecznik Praw Obywatelskich.

Opinie, analizy

Ministerialny pracownik powinien zapłacić za błędy w legislacji - uważa Irena Lipowicz, Rzecznik Praw Obywatelskich.
Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane

Sonda:

Czy w ostatnim czasie korzystałeś z usług kancelarii prawnej?

    Bądź na bieżąco - pobierz RSS

    Pobierz nasz kanał RSS
    dla serwisu Prawo
    reklama
    common